sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Ihana intuitio



Lueskelin joitakin omia vanhempian tekstejäni täältä blogista ja satuin bongaamaan lauseen, jossa kerroin että olen pyytänyt enkeleitä johdattamaan tietäni kohti työtä, josta nauttisin ja joka vastaisi suurempaa tarkoitustani. Olin kirjoittanut tämän tammikuussa tänä vuonna. Muistan mitä ajattelin: Luotin siihen, että tämä asia kyllä minulle järjestyy, mutta samaan aikaan tuntui kuin katsoisi tyhjyyteen. Mistä minulle yhtäkkiä voisi muka ilmestyä uusi työ, tuosta vaan? Kuitenkin tunsin, että työ ei tulisi olemaan sen ammatin parissa, mihin olen kouluttautunut. Mistä siis saisin yhtäkkiä työn, johon minulla ei ole koulutusta ja joka silti olisi minulle juuri "se" juttu?! Ja miettikää, niin kuitenkin kävi! Ja miten pian! Vain runsas kuukausi tuon tekstin kirjoittamisesta sain jo tietää perustavani luomukaupan, siitä huolimatta että olin aina ollut aivan vakuuttunut ettei minusta ikinä tule yrittäjää. Nyt pyöritän kauppaani ja se todella on ihana työ, josta nautin! Ja juuri tämän kaupan suhteen tunnen selvästi universumin tuen. Olen saanut huomata sen niin monta kertaa ja niin selvästi, ja yhä vielä se tuntuu todella ihmeelliseltä. Olen jo aiemmin kertonut, millaisten tähtien alla ajatus kaupasta syntyi ja miten se lähti siitä menemään eteenpäin, miten minulle ikäänkuin availtiin ovia ja kaikki asiat tuntui olevan pedattuina minulle puolivalmiiksi.

Hyvin pian kaupan avaamisen jälkeen minua alkoi kiusata ajatus siitä, että haluaisin hiukan laajentaa kaupan valikoimaa. Haluaisin laajentua tuorepuolelle, eli alkaa myymään luomulihaa, -kasviksia, -hedelmiä, -maitotuotteita. Olen pohtinut tätä päivittäin jo kauan, mutta aina tullut siihen samaan tulokseen, että tilat eivät riitä. Meillä on meidän yhteisissä tiloissa ollut käyttämättä noin 10 neliön huone, jota oltiin ajateltu muuhun käyttöön. Nyt kuitenkin aloin miettiä mahdollisuutta kaupan laajentamiseen tähän tilaan ja kysyttyäni asiaa tilamme päävuokralaiselta hän olikin siitä heti innostunut. No niin, sitten minulla olisi tila. Jäljellä on vielä pelko rahojen riittävyydestä, sillä vuokran kallistumisen lisäksi minun pitää investoida kalliisiin kylmiöihin, joihin nämä uudet myyntiartikkelit tulevat. Pohdin ja mietin, ja pelkäsin. Tunsin oikein miten pelot alkoivat salpaamaan minun tietäni tämän asian kanssa. Tällä viikolla enkeli-illassa kysyin illan vetäjältä, että voisinko saada vähän uskon vahvistusta tähän asiaan. En sanonut asiasta sen enempää, kerroin vain että kyse on kaupastani ja olen miettinyt laajentumis-asioita ja nyt pelottaa. Illan vetäjä laittoi silmänsä kiinni, ja sanoi sitten näkevänsä minut myymälässäni mutta se ei ole alkuperäisensä vaan jotain seiniä on siellä kaadettu. Aika sattuva näky! (Seinää nimittäin todellakin hiukan kaadetaan, kun otan tämän lisätilan myymälän käyttöön). Sitten puhuttiin taas siitä, miten pelko saa meidät ottamaan askeleita taaksepäin silloin kun pitäisi mennä eteenpäin. Minua muistutettiin taas siitä, että jos jokin projekti tuntuu hyvältä, niin sitä kohti pitää mennä peloista huolimatta. Jos taas siinä tökkii jokin, ajatus ei oikein tunnu täysin hyvältä, niin se on merkki siitä että se tulisi jättää sikseen. Ja tämän ohjenuoran kanssa olen itse viime aikoina päässyt kyllä pitkälle! Tämä laajentamisasia nyt esimerkiksi, se on kaiken aikaa kiusannut minua juuri siksi, että se on tuntunut sellaiselta asialta, joka minun tulisi tehdä. Jotkut ehdottelevat minulle nettikaupan perustamista fyysisen kaupan yhteyteen, ja se taas tökkii vastaan heti. Intuitioni se siellä sanoo, että se ei ole oikea tie. Tunnen sen selvästi nyt, kun uskallan jo enemmän luottaa intuitioni ääneen. Ja ennen kuin jatkan enemmän intuitiosta, niin totean sen, että laajennuksen pelottava rahoituspuolikin ratkesi kuin itsestään. Juuri kun olin siinä tilanteessa, että edessä oli taas pelkkää tyhjää (tarkoitan, että olin pyytänyt tähän enkelten apua ja toisaalta luotin avun tuloon, mutta toisaata taas ne tutut mietteet: Mistä sellaiset rahat nyt yhtäkkiä muka voisivat tulla!?) Rahat todella ilmaantuivat, ihan yllätyksenä ja odottamatta tänään sain tietää, että yritykselleni oli tulossa sen verran suuria palautuksia yhdeltä taholta, että se ratkaisee nämä asiat, juuri nyt ja juuri tässä. Juuri se summa rahaa jota tarvitsen! Tässä näkee taas hyvin sen, että kun lähtee rohkeasti intuition ääntä kuunnellen ajamaan jotain asiaa, niin ne muut asiat siinä sivussa hoituvat kyllä. Universumi antaa tukensa, kun kuljet kohti suurempaa tarkoitustasi.

Olen saanut jotenkin suuremman oivalluksen kyvystäni kuulla intuitiota. Intuitiohan on tavallaan oman korkeamman itsemme puhetta meille. Meidän korkeampi itsemme tietää kaiken sielumme kehityksestä, kaikesta mitä se on matkallaan kokenut ja tulevalle suunnitellut. Siksi se osaa ohjata meitä aina oikeaan suuntaan niin, että korkeampi tarkoituksemme täyttyisi. Olen kyllä aina sanonut olevan intuitiivinen, mutta silloin näin sanoessani en vielä tiennyt, mitä se intuitio oikeasti on. Olen aina vain kokenut olevani erityisen herkkä vaistoamaan asioita, ja tämä vaisto on pelannut erityisen hyvin toisten ihmisten suuntaan. Enemmänkin olen tarkoittanut omalla intuitiivisuudellani sitä, että luen aina muista ihmisistä enemmän kuin sen, mitä he luulevat minulle näyttävänsä tai sanovansa. Olen siis aina ollut herkkä lukemaan ihmisiä ja tilanteita, enkä usko että ihan kaikki muut ovat samalla lailla herkkiä. Vasta nyt olen alkanut ymmärtämään, mitä tämä intuitiivisuus voi olla omaa itseäni kohtaan. Sitä, että vaistoan asioiden merkityksen itselleni. Jos tapaan jonkun ihmisen, saatan heti voimakkaasti vaistota, että sillä vielä minulle vieraalla henkilöllä on minulle jokin suurempi vaikutus. En aina edes ajattele sitä tietoisesti, tai ainakaan aiemmin en ajatellut, mutta kun sitten tämän henkilön tarkoitus itselleni paljastuu, huomaan että olin tuntenut sen intuition alusta saakka. Yksi tällainen henkilö on esimerkiksi juuri tämä kauppani päävuokralainen. Tapasin hänet ensimmäistä kertaa viime vuonna syksyllä ja lopulta hänestä tuli se henkilö, joka tarjosi kaupalleni liiketiloja (melkolailla se ratkaisevin askel siihen, että lähdin kauppaa perustamaan, ilman tätä henkilöä en olisi sitä tehnyt). Tunsin ihan alusta saakka tämän henkilön kohdalla sen tunteen, että jollain hassulla tavalla tämä minulle melkein vieras henkilö tulee olemaan itselleni merkityksellinen. Olen tavannut tällaisia ihmisiä myös netissä. Jossain palstalla vaikka olen kiinnittänyt jotenkin erityishuomion jonkun kirjotukseen ja ottanut sen vuoksi yhteyttä tähän ihmiseen. Ja nyt kun näkee, millaisiin asioihin ja uusiin yhteyksiin tällaisenä alkaneet tuttavuudet on johtaneet... . Ne eivät ole vain sattumaa. Nyt olen löytänyt taas yhden tällaisen ihmisen netin kautta, josta vaistoni sanoo, että pelissä on jotain suurempaa. Annan asioiden kuitenkin tapahtua itsestään, en yritä puskea silloin kun tunnen, että asia on tarkoitettu ja universumin tuen alla. Kaikki tapahtuu täydellisessä ajoituksessa.

Lueskelin juuri Astro.fi:stä tilaamaani Sisäinen Soturi -tulkintaa. Tilasin sen jo viime vuonna, mutta vasta nyt sen sisältö avautui minulle enemmän. (Siinä muuten on hyvin samantapainen näkökulma, kuin tulkinnalla jonka tilasin ihan äskettäin. Siinä siis katsotaan tähtikarttaa siitä näkökulmasta, että kartta paljastaa millaisia karmallisia asioita olen tuonut mukanani entisistä elämistä tähän elämään. Hyvin mielenkiintoinen!) Tulkinnassa kerrotaan juuri sekin asia, että minulla on luontainen kyky aavistaa asioita ja että tässä elämässä yksi menestymiseni salaisuuksista on oppia luottamaan hetkellisiin vain tuntemuksiini perustuviin päätöksiini silloinkin, kun joku pystyy "järkipuheella" totaalisesti kaatamaan jo liikkeelle lähteneen unelmani. Tuntuu, että tämä koko tulkinta avautui minulle aivan uudessa valossa vasta nyt, koska sen sisältämät asiat ovat avautuneet elämässäni vasta nyt. Sitä on vaikea selvästi selittää, mutta tunnen että oman intuitioni voima on avautunut minulle kunnolla vasta nyt, ja tästä aukeaakin jokin ihan uusi polku minulle. Tulkinnassa äskeistä lausetta jatkettiin näin: "Ennemmin tai myöhemmin tulet oivaltamaan ainutlaatuisen herkkyytesi suunnattoman arvon ja silloin kuka tahansa saa tulla sanomaan sinulle mitä tahansa ilman, että tekemäsi päätös horjuu milliäkään. Silloin pääset maistamaan elämän suloisinta nektaria ja voit kokea olevasi hyvin arvostettu harvinaisten kykyjesi ansiosta." Jossain syvällä sieluni sopukoissa tunnen, että näin juuri on käymässä. Näitä asioita on vain niin vaikea selittää muille, koska se on vain vahva sisäinen tunne, jonka puhuttu kieli tuntuu olevan eri kuin se kieli, jolla me ihmiset keskenämme kommunikoimme. Se on minun korkeamman itseni ääni minulle, ja niinhän sen tietysti juuri kuuluu ollakin että juuri minä ymmärrän sen äänen.

PS: Kirjoitettuani tämän tekstin siirryin toiseen blogiin lukemaan kanavointia nimeltään "Säätilaraportti touko-elokuu 2012".  Kanavoinnissa sanottiin kesäkuussa tapahtuvan mm. sellaista että "Saatatte huomata tulevanne tietoisemmaksi intuitiostanne.". Mielenkiintoista..!

2 kommenttia:

  1. Ihanaa, kun pääsin taas koneelle lukemaan blogeja ja "jostain syystä" tämä teksti osui silmääni tavalla, jota en voinut ohittaa. Olen jo pitemmän aikaa painiskellut työkuvioiden kanssa, mitä tehdä, mistä alottaa etsintä ja mitä sitten. Mikä olisi minun unelma-ammattini? Vieläkään en ole vastausta löytänyt, mutta rauhan kyllä sille, että tulen tehtäväni täällä löytämään. Ja tämä tekstisi, kauppasi ja sinä taas vahvistit luottamustani.

    Askel kerrallaan. Ajatus kerrallaan!

    Kiitos, kiitos, kiitos!

    VastaaPoista
  2. Matkalainen, olin niin noiden ajatusten äärellä vain vähän aikaa sitten! Eikä minulla silloin ollut todellakaan KOSKAAN ollut ensimmäistäkään ajatusta siitä, että perustaisin mitään kauppaa tai alkaisin yrittäjäksi. Kaikki tuli todellakin aivan puskista! Joten ihmeitä tapahtuu, jaksa uskoa siihen!
    -J-

    VastaaPoista