perjantai 29. heinäkuuta 2011

Energiahoidossa


En malta ollenkaan mennä nukkumaan ennen kuin olen kertonut tänne mahtavasta kokemuksesta, jonka sain tänään. Olin varannut itselleni ajan energiahoitoon, jota antaa henkilö nimeltä Matti Kuusela. Hänet löytää klikkaamalla oikealla laidalla näkyvästä linkkilistastani kohtaa 'Enkelimaa', se on hänen sivustonsa. Sanonpa tässä senkin, että häneltä olen tilannut myös pari meditaatioäänitettä, siis hänen omia äänitteitään ja niiden kuuntelu omassa rauhassa keskittyen on ollut myös hienoja kokemuksia.
Lisään tähän kuvauksen tuosta hoidosta hänen nettisivultaan:

Tervetuloa Matin energiahoitoon. Hoito on paljon muutakin kuin energiaa. Se on hyvin monitahoinen ja -tasoinen prosessi, jossa kuunnellaan tarkkaan yksilön sisäistä tilaa. Hoito on täysin yksilöllistä.
Hoito tapahtuu asiakkaan levätessä hoitopöydällä normaaleissa sisävaatteissa. Saat rentoutua kaikessa rauhassa. Tunne itsesi hoidon aikana vapaaksi kertomaan tuntemuksistasi, kokemuksistasi ja toivomuksistasi. Hoito on juuri sinua varten.
Inspiratiivinen hoito on tarkempi kuvaus hoidon keskeiselle alueelle. Se tarkoittaa henkisen kuulon alueella tapahtuvaa voimien puhdistusta ja selkeyttämistä.

Miten hoito etenee?

Hoito voi liittyä käytännössä kaikkiin elämäntilanteisiin. Henkiset oppaat ovat aina mukana ja ohjaavat hoitotapahtumaa.
Energiahoito on hyvin hellävaraista ja se soveltuu kaikkiin tilanteisiin ja kaiken ikäisille.
Hoitokerrat voivat olla hyvin erilaisia. Lähdemme aina liikkeelle siitä mitä kullakin kerralla vallitsee. Joskus voimme käyttää toistettavia vapautus- ja vahvistuslauseita, joskus etsiä ja hoitaa tapahtumia aikajanalta, ja joskus hoito on hiljaista energiatyötä tukkeutuneiden alueiden tai virtausten pehmittämiseksi.
Joskus suosittelen yksinkertaisia harjoituksia. Voit aina myös pyytää sellaista.
Kolme hoitokertaa on hyvä määrä, mutta suosittelen luottamaan omaan kokemukseesi ja intuitioosi hoitokertojen määrässä. Joskus riittää yksi hoitokerta, joku haluaa työstää syvempiä rakenteita tai avata aivan jotain uutta.
Muista halutessasi pyytää myös oma harjoitus, jolla voit jatkaa kotona.

Olin tietysti lukenut tämän tekstin etukäteen, mutta silti mulla ei oikein ollut käsitystä siitä, mitä tämä hoito tarjoaisi tarkalleen. Ajattelin kai, että hoidon aikana saan energiaa ulkopuoleltani tai että omia energioitani tasapainotetaan, ja lähden hoidosta hyvin energisenä. Noh. En tiedä kuinka paljon olin väärässä mutta ainakaan en osannut odottaa sitä, mitä hoito oli ja mitä se antoi.

Asetuin makaamaan hoitopöydälle ja hoitaja kehotti mua sulkemaan silmäni. Yritin rentoutua, vaikka hoitaja istui vieressäni silmät kiinni enkä tiennyt mitä odottaa. Hän ei pitänyt ksäisään vartaloni päällä, vaan istui koko toimituksen ajan omassa tuolissaan hoitopöydän vierellä. Pian mulle selvisi, että hoitaja tunnusteli mun energioita,  kuten hän tuossa esittelyssä sanoo: "lähdemme liikkeelle siitä mitä kullakin kerralla vallitsee". Hän kysyi kyllä sitä multa itseltäänkin, minkä takia olin hoitoon tullut. Kerroin tästä uudesta tilanteestani elämässä ja sanoin, että olin tullut lähinnä kiinnostuksesta ja halusta kokea tällainen hoito. Enempää mun ei tarvinnut kertoakaan itse, vaan hoitaja osasi tarttua kaikkeen, mikä minun omista energioista nousi esiin. Se oli ihan ihmeellistä, että mulle ihan vieras ihminen pystyi saamaan mun arimmista fiiliksistä kiinni vain istumalla mun vieressä silmät kiinni, vaikka mä itse en edes tietoisesti ajatellut niitä asioita. Hän osasi tarttua johonkin esille nousevaan energiaan ja kaivaa sitä tarpeeksi. Tätä tehtiin jotenkin näiden vahvistuslauseiden avulla, eli hän sai nämä oikeat lauseet jotenkin minusta nousseista energiosta ja omista kyvyistään käsin, sitten hän pyysi minua toistamaan perässään nuo lauseet. Välillä niitä oli useitakin peräkkäin. Tavallaan se varmaan kuulostaa hassulta, mutta ei se sitä ollut. Kun sanoin hänen perässään nuo lauseet, minusta nousi aina jokin uusi energia, tai se entinen vahvistui niin, että hän sai siitä paremmin kiinni. Se kaikki oli hyvin mielenkiintoista ja hyvin hyvin henkilökohtaista. Siinä mentiin todella syvälle, sellaisiin arkoihin pisteisiin elämässä ja asioihin, joita et itsekään oikein tiedosta. Sain sellaista tietoa ja sellaisia oivalluksia, että en osannut odottaa ollenkaan. Hän kertoi esimerkiksi melkein heti alkuun, että musta nousee vahvasti esiin se, että tarvitsen paljon hyväksyntää ja myötätuntoa ihmisiltä. Tämä tuntui olevan sellainen elämäni yksi kantavista teemoista, asia jonka kanssa joudun painimaan. Ja no, en voi ollenkaan kieltää sen todenperäisyyttä, mutta en olisi itse tajunnut sitä noin selkeästi ilman tätä kokemusta. Vahvistuslauseilla yritimme vapauttaa tätä energiaa itsestäni pois. Jonkun energian kautta hoitaja aisti, että mulla on hirveä tarve puolustaa itseäni tai jotain muuta, kova puolustus. Hän kysyi, että mitä tai ketä olen joutunut elämässäni puolustamaan tai joudun parhaillaan. Mulla ei noussut mitään muuta mieleen kuin erittäin hankala ja pitkään jatkunut tilanne naapurimme kanssa, se on todella koetellut sitä puolta minussa jo pitkään. Puolustaa itseään niiden hirveiden syytösten edessä, toisaalta voimattomana katselemaan vierestä kun minusta leviää hirveät törkypuheet naapurustossani. Kerroin tämän hoitajalle ja tästä tulikin sitten pitkä keskustelu. Hän sanoi, että "sinä oletkin ottanut aikamoisen tapauksen oppiläksyksesi", eli hän oli heti samoilla linjoilla kuin minä olen itsekin ollut. Olen todella ajatellut, että kyllä tämän ihmisen sattuminen elämääni on tapahtunut tarkoituksella, se on minulle ollut niin suuri ja opettavainen kokemus, jonka kanssa painin kyllä yhä edelleen. Hoitaja näki asian juuri näin, hän kertoi, että olen itse tilannut henkisesti tämän ihmisen elämääni, käsitin että hänkin puhui siis tuosta sielunsuunnitelmasta. Hoitaja arveli, että tämä tilanne on varmasti yksi suurimpia juttuja mun elämässäni, minkä olen kohdalleni valinnut. Hän neuvoi minua muistamaan joka ikisessä tilanteessa, että minä olen aina voimakkaampi kuin tämä minun kiusaajani. Ja hän sanoi, että tulen kyllä selviämään siitä ja tämän asian läpikäyminen ja siitä oppiminen tulee myöhemmin palkitsemaan. Jo nämä hänen sanansa auttoi paljon, ja se että hän vahvisti sen asian, että tämä ihminen on tullut elämääni nimenomaan opiksi itselleni. Hoitaja sanoi, että rakkaudellinen välinpitämättömyys on paras tapa suhtautua tällaiseen ihmiseen, vaikka se toki onkin vaikeaa.
Hoidon loppupuolella hän sai taas kiinni jostain uudesta esille nousseesta energiasta, jota yritimme vahvistaa näiden vahvistuslauseiden avulla. Jostain syystä, jota en itsekään ymmärrä, näiden tiettyjen lauseiden sanominen nosti hymyn mun huulille niin, että se kirkas hymy nousi ihan väkisin mun ääneen ja kasvoille. Hoitaja huomasi tämän ja kehotti mua antamaan hymyn levitä koko kehooni. Hymy todella levisi, tunsin sen säkenöintinä varpaissa ja sormissa asti, kai se oli sitä energiaa. Mutta yhtä nopeasti tämä hymy vaihtui kyyneliksi, alkoi itkettää ihan hirveästi. Hassuinta oli se, että se tuli niin yhtäkkiä, nousi vain jostain sisältä varoittamatta ja tapahtui sellaisen automaation lailla. En tiedä yhtään, miksi näin tapahtui, oliko sitten kyseessä jokin arka kohta? Se on hassu tunne, että sua äkisti hymyilyttää ihan hirveästi, vaikka et ymmärrä yhtään miksi. Saman tien sua alkaa itkettää hirveästi, vaikka et yhtään ymmärrä miksi.

Mulle jäi sellanen olo, että haluaisin mennä uudelleenkin hoitoon. Kyllä!

1 kommentti:

  1. Kiva kuulla, että energiahoito oli noin antoisa kokemus ja sait vahvistusta sielunsuunnitelmaasi! Ja eivätkös muuten ystävät ympärilläsi ole myöskin jo sanoneet, että olet aina vahvempi kuin kiusaajasi? :) Rakkaudellinen välinpitämättömyys on varmasti juuri se oikea tapa toimia. Eli koittaa vielä kerran antaa anteeksi, ja kun olet saanut asian kanssa rauhan sisimpääsi, antaa naapurin jäädä rauhassa jupisemaan sinne aitansa taakse...

    -P-

    VastaaPoista