lauantai 18. elokuuta 2012

Universumin magiaa


Iltaa kynttilän valosta! Syysillat ovat täällä, ja sitä myöten kynttilät. Ilmat ovat viime päivinä antaneet ihan parastaan, mutta pimenevistä illoista kyllä huomaa, että syksyä kohti mennään.

Nyt tuntuu tapahtuvan niin rytinällä asioita, että on tarvetta taas kirjoittaakin asioista enemmän. Mulla on tunne siitä, että asiat ovat alkaneet avautua vauhdilla. Niin kuin aina, sitä on hyvin vaikea selittää mitenkään. Joku ehkä voisi keksiä sanoja kuvaamaan sitä tunnetta, mutta itse en ole oikein vielä keksinyt. Mulla on kyllä ne sanat itselleni, tiedän sisäisesti kaiken kirkkaastikin välillä, mutta en osaa kertoa niitä muille.

Mä kirjoitin jo eilen meidän Hyvinvointikeskuksesta ja siitä, miten toisen yrittäjäkollegani kanssa haluaisimme luotsata sitä henkisempään suuntaan. Siitä ei ole itse asiassa keskusteltu mitenkään aktiivisesti koskaan, se on lähinnä elänyt sellaisena muhivana aatoksena pinnan alla hiljaiseloaan. Kyllä 99 prosenttisesti me molemmat olemme tehneet nyt vain sitä omaa juttuamme siinä, minä luomukauppaa ja hän omia hoitojaan, emme ole mitenkään aktiivisesti ajaneet sellaista asiaa, että lähtisimme luomaan siitä jotain uutta. Ja nyt yhtäkkiä musta tuntuu, että sekä mulle että mun yrittäjäkollegalle on avautunut ihan samaan aikaan ja uudella tavalla, että mihin me ollaan menossa. Mä alan jotenkin "näkemään" ne asiat ihan selvästi ja kun kerroin niistä kollegalleni tänään, hän vastasi nähneensä kaiken aivan samalla tavalla. Hänellä on se sama tunne sydänalassaan, että olemme todellakin nyt menossa vahvasti kohti jotain uutta ja hän näkee sen uuden samanlaisena kuin minä. Vahvistimme tavallaan toinen toistemme visiota ja intuitiota.

Mitä enemmän mietin tätä juttua minun ja kollegan välillä, sitä enemmän mä näen Universumin vaikutuksen koko meidän yhteisessä polussa. Sitä on todella maagista seurata taaksepäin, nähdä yhtäkkiä miten pala palalta Universumi on järjestänyt meidät yhteen, ja tähän hetkeen saakka. Mistä kaikki alkoi, noin vuosi sitten? Se on upea asioiden sarja ja viimeistään nyt uskon, että yksikään asia tuossa ketjussa ei ollut vain sattumaa.
Minä olin vuosia ollut kiinnostunut joogasta, koin että se olisi laji mua varten. En koskaan uskaltanut mennä tunnille, ajattelin kaikkien muiden siellä olevan kokeneita joogeja jotka tietävät kulttuurin ja tavat ja minä en tiedä mitään. Kuinka fiksua, tiedän, mutta en koskaan siis vain uskaltanut. Kunnes viime syksynä joogaopettajaystäväni Turusta piti yksityisen tunnin minulle ja parille yhteiselle ystävälleni. Olin illoinen, että pääsin tällä tavoin turvallisesti kokeilemaan joogaa ekaa kertaa elämässäni ja se oli vielä HotJoogaa. Olin puolikuollut tunnin jälkeen, mutta onnellinen: Laji ei ollutkaan mitään avaruustiedettä ja uskaltaisin varmasti tämän kokemuksen jälkeen mennä jonnekin alkeistunnille! Meidän kotikaupungissa vain joogaa ei pahemmin ollut tarjolla, mutta ei mennyt montakaan hetkeä, kun Universumi järjesti minut lukemaan netistä juttua, jossa esiteltiin pariskuntaa, joka oli perustanut kotikaupunkiini HotJooga-salin. Muistan, miten juttu sykähdytti mua silloin, ajattelin että "tulipa todella tilauksesta!" Ja sitten tapahtui pientä vahvistamista. Menin heti yrityksen nettisivuille ja huomasin ilokseni, että he tarjoavat kotiäideille alennettua hintaa (silloin olin kotiäiti). En ole mikään palautteen antaja ollenkaan, mutta yhtäkkiä löysin itseni kirjoittamasta kiittävää palautetta tuon pariskunnan naispuoliskolle. Kiitin siitä, että he olivat ensimmäisenä yrityksenä minun tietooni huomioineet kotiäidit ja sain todella lämpöisen vastausviestin palautteeseeni. Se oli se vahvistus. "Ihania ihmisiä" ajattelin ja se lisäsi rohkeuttani mennä ensimmäiselle tunnille heidän salilleen. Ja asia minkä voima selveni mulle vasta myöhemmin: Tuosta hetkestä lähtien tunsin omituista vetoa tähän pariskunnan naispuoliskoon. Kukaan ei nyt kuule tätä äskeistä lausetta väärin, vaan nimenomaan kyse oli siitä, että mun intuitioni siellä kuiskaili, että tämä ihminen tulee olemaan polullani merkityksellinen. Jollain tasolla aina tiedostin tämän intuition viestin, mutta ihmettelin sitä koska ajattelin, että miten tuo ihana, valoisa ihminen ikinä kiinnostuisi minunlaisestani tavallisesta nobodystä (no, silloin jaksoin vielä kantaa tällaisiakin ajatuksia mukanani.) Enkä tietenkään ymmärtänyt yhtään, että mihin se intuitio tälla kaikella viittasi. Kuinka olisin voinut arvatakaan kuinka elämäni kohta tulisi muuttumaan ja juuri paljon tämän ihmisen myötävaikutuksesta?

Myöhemmin, kun olen tästä puhunut tälle ihmiselle, hänkin on kertonut että hän tunsi tuon saman intuition, mutta hänkään ei oikein ymmärtänyt että mitä se meinasi. Hän sanoi ajatelleensa, että meistä tulee hyvät ystävät tai jotain sellaista. Pitkään olimme kuitenkin ihan vain "moi"-tuttuja, en tiennyt hänestä mitään enempää. Minä kävin joogassa, ja elin eteenpäin omaa henkistä polkuani joka oli avautunut räjähdysmäisesti vasta muutamia kuukausia taaksepäin. Ja muutama kuukausi kului eteenpäin ja olin järjestämässä omaan kotiini enkeli-iltaa, johon tarvitsin tietenkin osanottajia. Sieltä se Universumi taas järjesti mulle sellaisen ajatuksen, että mun pitäisi pyytää tätä kyseistä naista sinne iltaan. Se oli hassu juttu, sillä enhän tuntenut tätä ihmistä ollenkaan eikä mulla ollut harmainta hajua siitä, oliko hän kiinnostunut enkeleistä. Olimme kavereita Facebookissa ja jotenkin hänen jutuistaan olin vain etäisesti päätellyt, että hän on ehkä kiinnostunut ihmisenä kasvamisesta ja sellaisesta, ja kun se tunne kerran pakotti mua häntä pyytämään, niin pyysin. Kirjoitin hänelle kierrellen kaarrellen, että jos ja mitenkään ja ymmärrän kyllä jos ei, ja sitä ja tätä. Ja sain vastauksen: TOTTA KAI tulen!! Mistä saatoit arvata että olen ihan täysin enkeli-ihmisiä?! Tästäkin olin vain iloisesti hämmästynyt. No, hän ei ikinä sitten päässytkään iltaan yllättävien esteiden vuoksi, mutta hän ilmoitti että hän voisi lähteä mun kanssa enkeli-iltaan seuraavan kerran kun sellainen järjestetään täällä suunnalla. Ja niin me sitten seuraavaksi köröteltiin yhdessä enkeli-iltaan. Ja siitä se vaan jotenkin lähti. Alettiin puhua enemmänkin kuin tervehtimistasoa. Meillä olikin nyt jotain yhteistä joka lähensi meitä, olimme molemmat hurahtaneita :) Ja sitten tulikin jo helmikuu ja minun viestini Facebookissa, missä heitin ilmoille hullun ja äkkinäisen haaveeni perustaa luomukauppa. Tämä ihminen sitten otti muhun heti yhteyttä ja sanoi, että tulisinko laittamaan kauppaani samoihin tiloihin hänen kanssaan ja tässä nyt ollaan. Yrittäjäkollegoita. Ja ties mitä muuta. Olen nähnyt sen jo pitkään, mutta viime aikaisten tapahtumien myötä näen yhä selvemmin, että meidät tuotiin yhteen. Siinä ei ollut paljonkaan tekemistä meidän omalla valinnalla, meidät tuotiin, koska se oli suuri suunnitelma. Se oli tärkeää minun polulla, tärkeää hänen polullaan, tärkeää kasvavalle määrälle ihmisiä meidän ympärillämme. Ja miten tämä minun luottoparantajakin tähän liittyy, nykyään hän myös kollegani luottoparantaja ja se tosiseikka johti taas siihen, että nyt me opiskelemme tämän parantajan johdolla itse energiahoitajiksi. Suuri kuvio, pienten ja isojen tapahtumien ketju. Upea, uskomaton kudelma! Ja se miten se kudelma tästä eteenpäin levittyy, se on vain aavistus vasta (tosin hyvin vahva sellainen). Mutta tätä kaikkea olen tässä istunut ja ihmetellyt viime aikoina. Miten tarkoituksenmukaista tämä kaikki on! Me emme todellakaan harhaile täällä maan päällä vain omien impulssiemme seassa, järjettömien sattumien saattelemana. Ei todellakaan. Tuolla jossain on jokin näkymätön voima, jokin suuri suunnitelma, joka vaikuttaa meihin. Ja tuota voimaa me voimme oppia lukemaan, kanavoimaan, ymmärtämään, käyttämään hyväksi parantamisessa, kaikessa!! Ja uskotteko miten suuren rauhan sydämeen voi tämän oivaltamalla saada!?

Tämä kirjoitus oli myös muistutukseksi ihanalle kollegalleni siitä, missä olemme olleet, missä olemme nyt ja mihin olemme menossa. Kollegani on nykyään mun superläheinen ja rakasrakasrakas ystäväni, ja tiedän että hänet on tuotu mulle henkilökohtaisestikin yhtä paljon kuin mut on tuotu hänelle. Love You My Friend.

Elämä on täynnä pieniä ihmeitä. Yksi ihme oli toimittaja, joka lähetettiin luoksemme tekemään sitä lehtijuttua muutama päivä sitten. Itsehän emme häntä tilanneet eikä hänen oikeastaan alunperin pitänyt edes tulla tekemään juttua meistä. Niin vain kävi. Tätä ihmettä omalta osaltani edelsi se, että olin pyytänyt yläkerrasta apua yritykseni asioihin, lisää asiakkaita. Esitin pyynnön, kiitin siitä että enkelit alkoivat heti järjestää asioita ja sitten jäin vain odottamaan, luottaen että tavalla tai toisella apu tulee. Ja tällä hetkellä apu tuli toimittajan muodossa. Hän teki jutun lehteen, koko sivun jutun. Lehti ilmestyi eilen ja tiedättekö mitään tänään tapahtui? Minulla oli kaupassa niin vilkas päivä, ettei pitkään aikaan! Ihmisiä tuli siihen tahtiin, etten ehtinyt edes pissalle välillä. 90% ihmisistä oli aivan uusia asiakkaita, siis ensi kertaa kaupassani ja moni kertoi lehdestä nähneensä, että täällä on tällainen kauppa. Kiitos Kiitos Kiitos!!

Seuraava suurempi askel saattaa olla se, millaisia muutoksia koemme Hyvinvointikeskuksemme osalta. Senkin asian tiimoilta olen laittanut pyynnön yläkertaan: Kun aika on oikea, tuokaa eteemme ne asiat jotka vievät asioita eteenpäin. Oli sitten kyseessä uudet tilat, jokin tärkeä yhteistyökumppani tai mikä tahansa, en epäile hetkeäkään etteikö se jonkun hassun sattuman kautta järjestyisi meille. Nyt vain odotamme luottavaisena ja aikanaan kaikki järjestyy, juuri oikeaan aikaan. En aio nyt enempää täällä avata, millaisia visioita meillä ehkä on, mutta sen sanon että jos nytkin teemme omalla tavallamme ja tasollamme sitä Valotyötä, niin sitten tulevaisuudessa teemme näkyvämmin ja selkeästi sillä tarkoituksella.

Tämä aika mun elämässä on todella maagista ja ihmeellistä. Tiedän, että se liittyy paljon myös tuohon kurssiin, joka alkoi eilen. Ei se ole mikä tahansa kurssi, jossa minä vain ulkokohtaisesti  opin uusia asioita ja tapoja hoitaa. Ei ei. Yhtä paljon siinä on kyse omasta kasvusta, ja siitä miten asiat sisälläni alkavat avautua. Ja niin on todellakin alkanut nyt tapahtua ja mihin tämä kaikki vielä johtaa!

3 kommenttia:

  1. Mahtavaa, upeaa ja luottavaista heittäytymistä elämän virtaan ja täysin universaalin rakkauden kannateltavaksi! Universumin runsauden sarvi on auki ja meillä on lupa vastaanottaa tuota kaikkea runsautta ,rakkautta ,iloa ja valoa sekä tasapainoa elämäämme. Ihanaa eikö vain ? Rakkain terv ; Tiina Hintukainen

    VastaaPoista
  2. Voi että, miten onnellinen olen puolestasi! Kirjoituksesi ovat niin avoimen ja rehellisen hämmästyksen vallassa kirjoitettuja, että niihin pystyy täysin eläytymään mukaan. Juuri puhuimme itse asiassa tänä viikonloppuna anoppini luona siitä miten olisi ihana kutsua koolle joukko tämän henkisiä ihmisiä ja kokeilla tuota ryhmän luomaa yhteyttä, joten olen todella onnellinen puolestasi, että olet jo päässyt vastaavia kokeilemaan ja mahdollisesti kohta järjestelemässä tällaisia itsekin. Sydämestäni toivon, että onnistut kaikissa unelmissasi. Ihana lukea tarinoita joissa ihmiset luottavat sisäiseen ääneensä ja ottavat avoimesti vastaan kaiken mitä tielle tuodaan!

    VastaaPoista
  3. Kiitos Tiina ja Sunshine, että muistutitte mua siitä, että olen osannut kuunnella sisäistä ääntä ja heittäytyä kannateltavaksi. Joskus jonkun muun on sanottava asiat ennenkuin itsekin oikein huomaa, että aivan!

    VastaaPoista